Powered By Blogger

My Dream Girl

Ini adalah post ke 20 aku sepanjang aku menceburkan diri dalam dunia pengblogan. Bosan memang sinonim dengan kehidupan aku. Jadi aku tak tahu nak tulis pasal topik apa harini. Mula2 nak buat tajuk ' Aku sekeping roti burger ' tapi topik tu nampak macam terlalu complicated untuk dirungkaikan. Nasib baik Samira muncul dengan idea yang bernas dengan menyarankan aku menulis topik My Dream Girl.

Remaja memang tak boleh lari dari kisah cinta. (Tiba2 pipi aku merah dahla malas la camni). Mereka perlulah memilih pasangan yang sesuai untuk dijadikan teman hidup. Salah memilih pasangan boleh menyebabkan berlakunya perceraian dan keruntuhan rumah tangga. Oh ya, ada kenalan di Facebook aku telah memberitahu bahawa dia sudahpun bercerai dengan suaminya beberapa hari lepas. Dia bercerai kerana salah faham apabila suaminya menghantar comment " Tak comel pon :p " pada salah satu gambar miliknya. Dia yang kecewa akhirnya meminta diceraikan. Kasihan aku mendengar kisah tu nasib baik hak penjagaan anak dapat kat dia.

Berbalik pada topik tadi, terdapat beberapa ciri wanita yang menjadi idaman aku.

1. Yang pertama mestilah 'betul-betul wanita' . Apa yang dimaksudkan di sini ialah suspek mestilah terbukti kewanitaannya kerana tidak sanggup bagiku berkasih sayang dengan pondan atau 'wanita berhalkum' . Maklumlah zaman sekarang ni memang banyak lelaki yang menyerupai wanita. Nanti dah sebulan dua bulan couple sekali dengar suara macam suara Robert De Niro plak kang. Aku nak yang macam Rozita Che Wan.

2. Suspek juga perlulah bertudung. Tak kisahlah apa2 jenis tudung skali pon malah apa jenis lilitan sekali yang digunakan asalkan mestilah menjaga auratnya. Tetapi jangan sampai terlilit kaki sendiri pulak. Kang tak pasal tersadung dalam kolam terus kena gigit dengan Dolphin. Time tu aku dah tak mengaku tu awek aku. Bila org tanya terus aku mengaku aku gay.

3. Aku juga meminati seseorang yang kelakar dan mampu membuatkan aku ketawa sehingga aku sanggup menelan set golf aku dek kerana kekelakaran beliau. Bagi aku sense of humor tu penting kerana contohnya apabila aku stres kerana ada orang tuduh aku berniaga ayam golek di bazaar ramadhan, sekurang-kurangnya ada orang yang mampu menghiburkan aku.

4. Aku tidaklah terlalu memilih tentang paras rupa. Tak kisahlah wanita itu berwajah robot sekalipun kalau dah itu jodoh aku, aku tetap akan mengahwininya. Apalah guna berwajah cantik tetapi perilakunya saling tak tumpah macam Lina Joy.

5. Wanita yang cerdik pandai juga telah berjaya menarik perhatian aku. Bagi aku, sesiapa yang memiliki akal yang cerdas itu adalah seksi. Tetapi bagi member aku Amad, sesiapa yang memiliki betis gebu baru diconsider seksi. Tiga hari aku tak bertegur dgan Amad kerana saling mempertahankan pendirian masing-masing. Last2 kami berbaik semula sebab aku bagi link twitter sorang awek yang dia minat.

6. Perwatakan pula adalah tidak sombong, tidak ego, tidak terlalu sosial dengan ramai lelaki dan tidak akan muntah darah apabila mengetahui aku vegetarian. Aku begitu benci dengan kaum wanita yang suka bercerita pasal kehebatannya. Always remember that an ugly personality can destroy a pretty face. Asal cakap orang putih je mesti nak Italic. Entah apa jadah.

7. Yang terakhir dan terpenting, wanita itu perlulah berusaha menjaga ibadahnya kerana cinta yang teragung itu adalah milik Allah S.W.T.

Jadi, adakah anda mempunyai ciri2 yang dinyatakan di atas? Jika ada, sila dial 013 enam satu empat tekan tekan tak dapat dan tunggu sampai bateri phone anda habis. Kesian. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment