Powered By Blogger

Lelaki

Kali ni aku nak bercerita pasal lelaki plak. Bukan gay , cuma takde idea nak cakap apa.
Seperti yang kita ketahui terdapat banyak jenis lelaki di dunia ini. Ada yang hensem , tak hensem dan lelaki hensem berkata kepada lelaki tak hensem : " You can't face the problem if the problem is your face!" . Lepastu lelaki tak hensem pon balas : " Ahh u r the only reason why god created my middle finger." . Macamtu lah sedikit sebanyak perbalahan yang berlaku antara mereka.

Dewasa kini, macam-macam jenis lelaki kita boleh jumpa. Tapi entri kali ni aku lebih menumpukan kepada lelaki yang bergelar remaja.


THE NERDS

Nerds atau Geeks merujuk kepada perwatakan yang lurus bendul dan mungkin dikategorikan sebagai 'blur' oleh sesetengah pihak. Mereka sentiasa berimej skema seperti memakai seluar hingga ke dada ataupun memakai spek yang sama tebalnya dengan sport rim kereta jiran aku. Apa kena mengena jiran aku dengan cerita ni pon aku tak tahu. Mereka biasanya tidaklah rupawan serta mempunyai hobi-hobi yang aneh seperti mengumpul sticker pokemon dan memerhatikan cicak mengawan. Jenis lelaki seperti ini biasanya dijadikan mangsa buli oleh rakan-rakan mereka kerana sifat mereka yang lurus bendul dan sentiasa menurut perintah.

Strength : Tulus, jujur, jarang menipu, bebas daripada gejala sosial.

Weaknesses : Selalu dibuli, tidak konfiden, sukar mencari pasangan, spek buruk.

Girl's comment : Aww...u kinda cute. Ur innocent face really turn me on..

THE ATHLETES

Bagi atlit atau ahli sukan pula, mereka mempunyai kelebihan mereka yang tersendiri. Biasanya mereka mempunyai tubuh badan yang fit dan sihat serta cergas dan stamina kuat. Mereka juga biasanya sangat berdisiplin kerana mereka bersukan kan? Mereka digilai oleh para gadis remaja yang baru nak up kerana mereka bertubuh segak dan macho dan itulah yang diidam idamkan oleh gadis-gadis tersebut. Malangnya, sesetengah mereka terlalu menumpukan kepada sukan semata-mata dan mengabaikan pelajaran. Sehinggakan ada atlit di kawasan aku tidak tahu apa itu good morning dalam bahasa melayu. Apabila aku ckp Morning kat dia, dia cakap : Eh kau, pagi2 dah poning.
Sapo sebona eh yang poning skang?

Strength : Mempunyai susuk tubuh yang cantik, sihat dan cergas, berdisiplin, kuat dan pantas.

Weaknesses : Agak slow dalam pelajaran, akan menghadapi masalah jika mengalami kecederaan yang serius.

Girl's comment : Emm.. boy, it's okay to be a bit slow in ur study..let me educate you, muscle man.

THE GAYS

Ha tgok tajuk pon dah tahu sapa mereka ni. Golongan gay adalah golongan yang suka kepada pasangan sejenis. Agak sukar untuk mengenal pasti golongan ini tapi kata orang, gay biasanya tergolong daripada lelaki lelaki yang mempunyai paras rupa yang menawan, memakai pakaian ketat dan bertindik di sebelah telinga. Memang sejak akhir-akhir ini banyak terdapat golongan gay di negara ini. Aku sendiri pon pernah dituduh gay oleh pihak-pihak yang tak bertanggungjawab. Sesuka hati mereka menuduh aku melakukan perbuatan terkutuk tu.Aku ngurat awek kau kang padan muka.

Strength : Kacak, bergaya, di senangi para gadis dan para 'lelaki'.

Weaknesses : Dilaknat!!!!

Girl's comment : Why should i have a crush on you! You'll never fall in love with me..back off!

THE BOOKWORMS

Kita dapat lihat mereka-mereka ni biasanya cemerlang dalam peperiksaan. Tapi apa yang tidak bagus tentang mereka ialah mereka terlalu menumpukan sangat kepada buku mereka sampai latihan kebakaran pon lupa nak turun. Maksudnya, mereka tidak ada hobi yang lain selain mentelaah buku. Mereka jarang bersukan dan meluangkan masa bersama rakan-rakan. Lelaki jenis ini ialah jenis yang tak biasa curik password wifi bilik sebelah. Mereka juga mempunyai habit meng update status facebook mereka dengan kata-kata hikmat daripada tokoh-tokoh terkenal. Sungguh membosankan.

Strength : Pandai, berpengetahuan luas, cemerlang dalam peperiksaan, rajin.

Weaknesses: Tak berapa nak sihat, membosankan, tak ramai kenalan,tak boleh nak bergurau sikit.

Girl's comment : Ur just okay, u are intelligent and knowledgeable. But u don't go shopping. Bye.

THE konon-konon GANGSTERS
( tangan di dada siku dijilat )

KONONNYA mereka ni hidup berkumpulan. Dan dalam kumpulan tu ada pangkat masing-masing. Bapak, abang long, abang ngah, abangang, abangau, petani, cendikiawan dan sebagainya. Mereka ni sering dilihat bergerak dalam kumpulan yang besar. Mereka sering berimej ganas seperti memakai rantai, gelang, membawa buku lima, pisau, cangkul dan stapler. Mereka tangkas berlawan dan setia terhadap kumpulan masing-masing. Sifat mereka adalah panas baran. Jangan pandai-pandai kau tenung mata mereka kerana dikhuatiri akan berjangkit ketimbit di mata anda.

Strength : Mempunyai 'keluarga' sendiri dan setia kepada keluarga nya, tangkas, boleh tahan macho, tahan lasak (durable).

Weaknesses : Panas baran, mempunyai ramai musuh, sering terlibat dalam pergaduhan, selalu menjadi target oleh lecturer2.

Girl's comment : Bad guys for bad women. Yeah, if u'r rich! Go rob some banks first.

THE PLAYBOYS


Playboy atau kaki perempuan adalah lelaki yang mempunyai ramai kekasih. Golongan ini biasanya mempunyai rupa paras yang tampan, kaya dan pandai menyusun ayat untuk memikat hati wanita. Mereka akan lakukan apa sahaja untuk memikat wanita yang mereka suka. Seorang playboy dengan playboy yang lain tidak akan sekepala. Ini kerana mereka dengan ego masing-masing. Aku memang tak minat lepak dengan budak-budak macam ni. Aku lebih sanggup lepak dengan serigala jadian daripada lepak dengan diorang.

Strength : 'Charming' konon-kononnya, kaya, bergaya, pandai berkata-kata, berbudi bahasa terhadap wanita.

Weaknesses : Hipokrit, lidah bercabang, telinga bercabang, memang nak kena lempang.

Girl's comment : Ya whatever, i've heard that before. And by the way, i'm Salmah, not Rosnah, idiot!

THE KINDA PERFECT GUYS

Lelaki yang boleh dikatakan mempunyai banyak kelebihan. Golongan ini biasanya bersederhana dalam apa sahaja. Mereka pandai, handal bersukan, mempunyai ramai kawan, kelakar , bergaya , pandai bertukang dan berfikiran terbuka. Mereka tidak tergolong dalam satu golongan sahaja tetapi boleh menyesuaikan diri dengan sesiapa sahaja. Mereka juga boleh berfikir secara matang dan mampu membuat keputusan yang bijak.

Strength : Mempunyai segala ciri positif spt pandai, sihat, bergaya dan sebagainya, mempunyai ramai kenalan dan kawan, berlaku adil, bersederhana, tenang dan disenangi ramai.

Weaknesses : Terlalu ramai kawan untuk dilayan juga boleh mendatangkan masalah, tidak boleh melakukan kesalahan kerana mempunyai status yang tinggi dalam masyarakat, lelaki jenis ini jarang dijumpai dan tidak banyak.

Girl's comment : They say : You can find perfect guys at every corner of the earth. Yeah,where the hell is the corner? The earth is round.

So kepada wanita-wanita di luar sana, pilihlah golongan lelaki mana yang menjadi idaman anda. Semoga anda kekal bahagia bersama pasangan anda hingga ke akhir ayat amiiiiiinnn.

♫ Selamat Pengantin Baru , Selamat Pengantin Baru, Hidup Segan Mati Tak Mahu, Insyaallah You'll Find Your Waaay ♫

Setakat itu sahaja, byeeeeee. * Kitaran hidup : lipas takut tikus, tikus takut kucing, kucing takut anjing, anjing takut tuannya, tuannya takus isterinya, isterinya takut lipas! :D

2 comments:

  1. hahaha. adoiyaiii...hilang ilmu2 yang angah dah baca tadi. bosa golak bace post ni

    ReplyDelete